دسته‌هادسته‌بندی نشده سوغات کرمان کرمان نکته ها و ترفندها

دانه های خشخاش با خواصی شگفت انگیز

دانه های خشخاش دارای خواص و فواید بسیار فراوانی است، در ادامه با تمام خواص، فواید و عوارض دانه خشخاش آشنا می شوید.
خواص خشخاش برای درمان ، سلامت و زیبایی مو

از زمان باستان تا کنون پزشکان از دانه های خشخاش برای درمان دردها و رفع برخی مشکلات جسمی استفاده و یافته های خود را در کتبی که امروزه از آن استفاده می شود ثبت می کردند. این یافته ها و بررسی های امروزه خواص موجود در دانه های خشخاش را برملا کرده و باید اذعان داشت که خشخاش دارای مزایای شگفت انگیز است.

خواص خشخاش

مهمترین مزیت دانه های خشخاش، پیشگیری از بیماری های قلبی است ؛ همچنین حاوی اسید لینولئیک که نوعی اسید چرب امگا 6 است، می باشند که برای سلامت قلب ضروری است.

لطفا توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد اسیدهای چرب امگا 6 می تواند به سلامت شما آسیب برساند از این رو، باید در مصرف آن تعادل را حفظ کنید.

-آهن و فسفر در دانه های خشخاش نیز سلامت استخوان را حفظ می کنند و این دو مواد معدنی برای حفظ استخوان ها و عضلات ضروری هستند.

-دانه های خشخاش همچنین حاوی کلسیم و منیزیم می باشند، که فعالیت مغز را کنترل می کنند و در رشد نورون تاثیرگذار می باشند.

این دانه ها همچنین می توانند بیخوابی را درمان کنند و به بهبود و افزایش هضم کمک می کنند.

-این دانه ها حتی باعث افزایش میزان باروری زنان می شوند و همچنین می توانند در جلوگیری از سرطان کمک کنند. البته خلاصه خواص خشخاشی که گفته شد و تمامی مواردی که در ادامه خواهیم گفت همگی باید با اجازه ی پزشک متخصص استفاده شود.

بررسی فواید و خواص خشخاش

لیستی از بهترین و مهم ترین مزایای سلامتی استفاده از دانه های خشخاش:

1. دانه های خشخاش برای بهبود باروری زنان و سلامت جنسی :

مطالعات نشان داده اند که شستشوی لوله های فالوپ با روغن دانه های خشخاش می تواند باروری را افزایش دهد. محققان بر این باورند که این روغن می تواند هر گونه آلودگی یا مخاط در لوله ها را از بین ببرد و شانس باروری را افزایش دهد.این روش، که هیستروسالپینگوگرافی نیز نامیده می شود، 40 درصد از زنان نابارور در گروه مورد آزمایش را به حاملگی های موفقیت آمیز رسانده اند. دانه های خشخاش همچنین می توانند سلامت جنسی را افزایش دهند، آنها حاوی لیگنان هستند، یک ترکیب شناخته شده که برای افزایش میل جنسی می باشد.

2. دانه های خشخاش برای بهبود و افزایش هضم:

دانه های خشخاش منابع غنی از فیبر نامحلول هستند، که می توانند به هضم آسان کمک کنند، همچنین میزان دفع مدفوع را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می کنند اما همچنان در این باره تحقیقات بیشتری نیاز است.

3. دانه های خشخاش برای کمک به درمان بی خوابی:

مصرف یک نوشیدنی از دانه های خشخاش سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد، این امر منجر به تأثیر آرام بخشی می شود، زیرا در نهایت سطح و میزان استرس کاهش می یابد.

مطالعات نشان داده اند که بعد از مصرف آن،افراد احساس خستگی کمتری هم دارند.شما همچنین می توانید چای خشخاش را قبل از رفتن به رختخواب برای لذت بردن از خواب بهتر

بنوشید.همچنین می توانید مقداری از دانه های خشخاش خیس خورده را با شیر گرم مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید.

درمان بی خوابی