نماد سایت کلوت فود

کدام مواد غذایی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند؟

با استفاده کردن این مواد غذایی بدن سالم تری و سلامت خواهید داشت

«ما همان چیزی هستیم که می خوریم»؛ این جمله قدیمی هنوز هم یکی از اظهار نظرهای مهم درباره سلامت انسان است؛ اینکه هر چیزی که به خورد بدن بدهیم، تاثیر خودش را روی جسم ما خواهد داشت. در این مقاله با 9 ماده غذایی بسیار مفید برای سلامت بدن آشنا خواهید شد.

مغزها و غلات

آجیل خشکبار بادام زمینی پسته شور نخودچی

غلات و مغزهای آجیل حاوی مقادیر بسیار غنی مواد مغذی هستند. با بعضی از بهترین نمونه ها در ادامه آشنا خواهید شد.

بادام سرشار از ویتامین ب-2، منیزیم، آهن، فیبر، کلسیم و ویتامین ای است. یکی از تحقیقات علمی منتشر شده نشان می دهد استفاده از بادام باعث می شود سطح کلسترول به وضعیت سلامت برگردد. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است آجیل را به صورت خام استفاده کنید؛ چون نمک موجود در آجیل شور باعث افزایش فشار خون خواهد شد. 

ماهی، گوشت و تخم مرغ

وقتی به دنبال پروتئین های سالم می گردیم؛ سخت است که متوجه شویم کدام منابع برایمان بهتر هستند. در ادامه با بعضی از بهترین این منابع آشنا خواهید شد. 

تخم مرغ شامل ویتامین ب-2 یا ریبوفلاوین و همچنین ویتامین ب-12 می شود، که هر دو برای به دست آوردن انرژی و سلامت گلبول های قرمز مفید هستند. جالب است بدانید تحقیقات نشان می دهد تخم مرغ ریسک بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد؛ البته به شرطی در مصرف آن زیاده روی نکنید.

کدام سبزیجات برای سلامت مفیدتر هستند؟

سبزیجات، توت ها و میوه ها از آسان ترین گزینه هایی هستند که می توان برای داشتن یک رژیم غذایی سالم سراغشان رفت.

یکی دیگر از ترکیبات موجود در بروکلی، سولفورافان Sulphorphane است که خواص ضد التهابی و ضد سرطان دارد. به خاطر داشته باشید پختن بروکلی بیشتر خواص آن را از بین می برد؛ بنابراین بهتر است آن را به صورت خام مصرف کنید یا خیلی کم بخارپزش کنید. 

کلم:متاسفانه خواص کلم به عنوان یک سبزی بسیار دست کم گرفته شده است. بر اساس گزارش دپارتمان پزشکی ایالات متحده آمریکا (USDA) کلم حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی، ویتامین کا می شود که برای سلامت بدن ضروری است. می توان برگ های سبز کلم را مثل اسفناح پخت یا بخارپز کرد. همچنین می توان در درست کردن اسموتی ها هم از این سبزی کمک گرفت. 

خروج از نسخه موبایل